Štyri dôvody prečo sa táto nehnuteľnosť nepredala

Na realitnom trhu môžeme sledovať aj také nehnuteľnosti, ktoré tam "visia" dlhší čas. V nasledujúcom blogu spoločne rozoberieme čo môže byť príčinou nepredajnosti takýchto nehnuteľností.

11/15/2021

Pane, máte šťastie, že nie si predajcom tejto nehnuteľnosti. Poznáte to – je na trhu tak dlho, že ste zabudli, ako v skutočnosti vyzerá bez nápisu - NA PREDAJ, ktorý stojí pred ním. Niekoľkokrát znížili cenu, ľudia sa zastavujú, aby sa na to pozreli, ale tvrdohlavý nápis For Sale zostáva. Cítite sa zle, keď sa pozeráte na toho úbohého makléra, ktorý to každý týždeň drží otvorené a to bezvýsledne. Čo môže byť príčinou nepredajnej nehnuteľnosti? No, môže to byť: 

Jeho Cena

Existuje nespočetne veľa  dôvodov, prečo je nastavenie príliš vysokej ceny zlý nápad. Kupujúci sa kvôli tomu dokonca nebudú chcieť pozrieť na nehnuteľnosť. Menej realitných kancelárií sa bude obťažovať s ukazovaním takej nehnuteľnosti. Kupujúci, ktorí si môžu dovoliť zaplatiť vyššiu cenu, budú chcieť väčší a lepší domov. Kupujúci, ktorí by chceli tento dom, si jeho vysokú cenu nebudú môcť dovoliť. Predražená nehnuteľnosť takmer vždy skončí na trhu a je tam príliš dlho. Vďaka tomu môže predávajúci zbytočne zaplatiť mesiace dodatočných splátok hypotéky a potom je zvyčajne nútený predať nehnuteľnosť za cenu nižšiu, ako je jeho trhová hodnota. Prečo to potom predražovať? Rôzni predajcovia majú rôzne dôvody, no jedno majú v konečnom dôsledku spoločné: rátajú s tým, že sa objaví bezradný kupec a zaplatí, čo sa od neho žiada. Našťastie pre kupujúceho je tu internet. A existujú realitní agenti kupujúceho. Dnešní kupujúci sú informovanejší ako kedykoľvek predtým, takže predajcovia, ktorí predražujú svoje nehnuteľnosti, by sa mali na trhu pripraviť čakať dosť dlho.

Jeho umiestnenie

Tento fakt by nemal byť pre Vás žiadnym prekvapením – umiestnenie nehnuteľnosti je mimoriadne dôležité. A keď hovorím o lokalite, nemyslím tým len časť mesta, v ktorej sa dom alebo byt nachádza, ale aj jeho bezprostredné okolie. Ak sú susedné nehnuteľnosti neudržiavané, so zarasteným trávnikom a odlupujucou sa fasádou, príťažlivosť vášho domu sa tiež zníži. Bohužiaľ, s umiestnením nehnuteľnosti sa dá urobiť len málo (pokiaľ dom nemá kolesá :), takže zvyčajne je jediným riešením správne nacenenie. Pamätajte, že pre každý dom alebo byt existuje kupujúci, ak je cena správna.

Jeho Stav 

Kedysi boli časy, keď ľudia mali skutočne voľný čas. Zdá sa však, že sme nepracovali toľko ako dnes. Mamičky nemuseli neustále presúvať svoje deti z jednej mimoškolskej aktivity na druhú a zdalo sa, že majú viac hodín. A tak nebolo divu, že sa našli rodiny, ktoré si kúpili neprerobenú nehnuteľnosť a vo voľnom čase postupne prerábali škaredé káčatká na krásne labute. Dnešní kupujúci sú iní. Ľudia sú takí zaneprázdnení, že len veľmi málo ľudí má na to čas (alebo túžbu). Jediní ľudia, ktorí aktívne hľadajú takéto nehnuteľnosti sú investori, ktorí hľadajú výhodné ceny. Pravidelní kupujúci hľadajú domy, ktoré sú v žiarivom stave a pripravené na nasťahovanie. To, čo tu predajcov zvyčajne dostáva do problémov, nie je to, že by nechceli svoj dom poriadne pripraviť na predaj, ale keď v dome bývate dlhší čas, je ťažké byť objektívny, pokiaľ ide o jeho stav. Inými slovami, to, čo dlhoročný obyvateľ domu považuje za úplne prijateľný stav, nemusí byť prijateľné pre niekoho, kto to vidí prvýkrát. To je dôvod, prečo je dobré nechať si nehnuteľnosť najprv pozrieť neutrálnou treťou stranou a navrhnúť vylepšenia skôr, ako sa dostane do predaja. 

My v Paterr ponúkame majiteľom nehnuteľnosti v našej oblasti tento typ služby zadarmo. Kontrolný zoznam v ruke, prechádzame každou miestnosťou a odporúčame cenovo výhodné vylepšenia, ktoré môžu maximalizovať hodnotu nehnuteľnosti a minimalizovať čas na trhu. Každý, kto uvažuje o skorom predaji, by mal podstúpiť podobnú „kontrolu“.

Jeho Marketing

Počuli ste už o 3-P marketingovej stratégii? Umiestnite oznámenie o predaji vo vašom okolí a potom sa modlite. Ako si viete predstaviť, v našom hlučnom svete tento marketingový „plán“ nestačí na to, aby prilákal dostatok kvalifikovaných kupujúcich. To je dôvod, prečo budú mať makléri na zoznamoch agresívne marketingové plány, ktoré budú zahŕňať množstvo rôznych metód reklamy, ako napríklad sociálne siete na internete, inzercia a weby, reklamy v novinách, dni otvorených dverí, miestne zásielky, brožúry, vytváranie sietí s inými agentmi, práca s relokačnými službami atď. Čím viac je nehnuteľností vystavených, tým lepšie. Múdri predajcovia pred uvedením domu či bytu prediskutujú marketingový plán agenta a dúfajme, že ho dostanú písomne. Pointa je – pre každý dom sa nájde kupec. Ak sa nehnuteľnosť nepredáva, poctivé prehodnotenie jeho ceny, polohy, stavu a marketingu by malo odhaliť základnú príčinu a umožniť predajcovi prijať nápravné opatrenia.